Ik pa laikam saņemu jautājumus par E-taloniem kā NDEF tagiem, tāpēc izdomāju par to iedrukāt blogā.
Pēc Mifare Ultralight specifikācijas sanāk, ka izlietotu dzelteno E-talonu nevar lietot kā NFC NDEF tagu, jo pēc izlietošanas OTP (page 3) baiti nav uzstādīti ne uz 00 00 00 00 (tukšam tagam), ne E1 10 06 00 (formatētam NDEF tagam), kā arī lock baiti (page 2, byte 2 un 3) dažās versijās (vecākām kartēm) nav uzstādīti uz 00 00. Šī iemesla dēļ, taga formatēšana beigsies ar kļūdas paziņojumu.
Tas gan nenozīmē, ka dzeltenajos E-talonos nevar rakstīt savu informāciju.
Vēl nedaudz pārsteidza izmaiņas jaunākajos E-talonos. Narvesenā pirktajiem dzeltenajiem taloniem lock baiti (page 2, byte 2 un 3) vairs netiek uzstādīti uz 70 00, kas nozīmē, ka visas lapas (4-15 ir brīvi rakstāmas).
Protams, ka būtu jauki, ja Rīgas Satiksme izmainītu bitu rakstīšanas secību, ļaujot biļetes līdz 7 braucieniem (E1 10 06 00 = 11100001 00010000 00000110 00000000) lietot kā NDEF tagus. 😀
Kāds, kuram nav žēl, varētu pamēģināt formatēt jaunu, nelietotu E-talonu.
Tagad taču dzeltenos var papildināt! 😉
Narvesena darbinieki domā savādāk. 😉
http://www.draugiem.lv/rigassatiksme/news/?p=9047387
OK, bet kur lai papildina? 🙂
Found it.
Ir iespēja e-talonu papildināt mājās? 😀
Es pats nelietoju, bet man šķiet, ka var.
Aizej uz rigassatiksme.lv un pildi cik tik uziet.
otrais bloks pēc narvesena arī ir nebloķēts
re kur DUMP https://drive.google.com/file/d/0Bz0VbrsxBdrmMHRHZUVBc3RVUE0/edit?usp=sharing
Sveiki, dzeltenos var palildināt, ja 7. rindā izmainīsi braucienu skaitu.
Taču atceries ka OPT var būt max value 32 ne vairāk.
Un arī lai pēctam sabiedriskajā transportā lasītājs veiksmīgi nolasītu etalonu ir jāizkalkulē jaunais MAC, jo 7. rinda tika mainīta, un jāieraksta 2. rindas pirmajos bytes. 😉
Un kā to MAC izkalkulē?
Starp citu Janhouse kā jums sanāca dekodēt tipu un etalona id?
Paņemot dažādus talonus un paskatoties atšķirības? 🙂
Par ID ir Mifare dokumentācijā.
Bet ja nu paņem un noloķē OTP lapu? Tad viņš nevarētu updeitot atlikušo braucienu skaitu, bet updeitotu pēdējos 2 (priekš kontrolieriem). Tad ļoti skaisti sanāktu mūžīgā biļete.
Bet ja nu paņem un noloķē OTP lapu? Tad viņš nevarētu updeitot atlikušo braucienu skaitu, bet updeitotu pēdējos 2 (priekš kontrolieriem). Tad ļoti skaisti sanāktu mūžīgā biļete.
OTP lapas bloķēšana nedarbojas. Ir pārbaudīts. Lasītājs transportā bezgalīgi frīkojas par to, ka nevar decrementēt to lapu! 🙂
Tas ir pirmais triks itāļu 3-4 gadus vecā prezentācijā.
īsti visu par tām bitu rindām neizprotu, bet cik sarežģiti būtu iekopēt e-talona tagu androīdā un pēc tam emulēt to tegu, lai telefons strādā kā talons? Nevajadzētu nēsāt līdzi talonu…
Var jau… Tika “ko darīt ar kontrolieriem” jā mēs runājam par negodīgo rīcību, un ko darīt ar negodīgiem cilvēkiem, kuri pēc katra brauciena informāciju resetos, ja runājam par oficiāli atļauto?
Plus, protams, neierobežotas hakošanas iespējas.
Bloga autoram – vai ar e-talona reģistrācijas laikiem tiki cauri? Es apmēram sapratu, bet sakarā ar to, ka pašam tālruņa ar NFC nava, atmetu tālāko pētīšanu 😉